MUTIARA KATA:

"Jangan memandang ke bawah (untuk mengetahui kekuatan tanah yang dipijak) sebelum memulakan langkah. Hanya mereka yang menetapkan pandangan mereka ke arah horizon yang jauh dihadapan sahaja yang akan menemui jalan sebenar"

You follow me..I follow u back... ADIL KAN!!!!

Translate

Powered By Blogger

Jumaat, 18 November 2011

Reaksi Syaitan Apabila Gagal Menyesatkan Manusia



Okay² berbalik pada tajuk Oh! Syaitan Menyesatkan Manusia ni, gua nak share dengan korang pasal reaksi Syaitan a.k.a Iblis ni apabila kita semua (Umat-umat ISLAM) menyebarkan sesuatu yang disukai ALLAH S.W.T. Agak² korang macam mana? Hehehe, kalau ada silap & salah dalam post ni, tolong bagi tahu gua ye. Gua ni pun tak pandai sangat bab² agama ni, cuma nak share apa yang kawan gua  share dalam Facebook tu. Kredit to Nora Amila (kawan sekolah rendah gua) sebab telah share cerita ini kepada gua & kawan² gua yang lain.
Okay diantara reaksi² Syaitan apabila kita mengamalkan Al-Quran sebagai panduan harian kita :
1) Ketika anda membawa Al-Quran, respon syaitan ialah biasa-biasa saja…tengok je..
2) Ketika anda membukanya, syaitan mulai curiga.
3) Ketika anda membacanya, dia resah dan gelisah.
4) Ketika anda memahaminya, dia mula terkejang-kejang.
5) Ketika anda mengamalkan Al-Quran dlm kehidupan setiap hari. Dia stroke.
Teruskan membaca Al-Quran & mengamalkannya agar syaitan terus stroke.
Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya dengan berkata, “Jangan sebarkan, kerana ia tidak penting langsung!”

Tolong SEBARKAN post ini kepada umat-umat ISLAM kita yang lain, jangan dengar bisikan syaitan yang mencegah anda dari berkongsi post ini bersama saudara² Islam anda yang lain. Syaitan itu adalah penyesat manusia, dan Al-Quran adalah panduan hidup kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOIN KITA OKEY





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...